WKND

Olin etuoikeutettu pitkästä aikaa viettämään ihan oikeaa viikonloppua. Kolmipäiväistä sellaista, pidennettyä. Aluksi leikittelin ajatuksella äkkilähdöstä kauas pois, mutta kolmessa päivässä ei kauhean kauas ehtisi. Eikä ehtisi kauheasti nähdäkään, mikäli päätyisi ihan uuteen paikkaan. Myös kylpyläviikonloppu kävi mielessä, mutta en ole uimapukukunnossa. Mulla on sitä paitsi velvollisuuksia kotona.

Viikonloppu ei tullut hetkeäkään liian aikaisin. Väsymys painoi mua ihan lyttyyn, sillä yöt olivat unettomia ja päivät kiireisiä. Siksi olen ottanut vapaasta kaiken irti nukkuen kahdentoista tunnin yöunia. Olen venyttänyt aamuja kahvikuppi toisensa jälkeen, huomannut illan alkavan hämärtää jo kello kahdelta. Ja ne illat on vietetty glögimukillisen jos toisenkin äärellä, kynttilänvalosssa korttia pelaten.

Ja ne velvollisuudet... Olen viettänyt neljän tunnin siivouspäivää, jynssäten hammasharjalla ja kloriitilla kylppärinlaattojen saumoja vaaleammaksi. Tänään pesin pyykkiä sen samaisen neljä tuntia. Mä en ole kaikkivaltias kodinhengetär, ja tämä siivousinto on ollut pois ruuanlaitosta. Perisyntiä on tehty tilaamalla pitsaa kotiin.



Olen myös menettänyt vähäiset hermoni jouluvaloja viritellessä. Esimerkiksi tuo kuvissa näkyvä pallovalo pitäisi saada ovenkarmiin kiinni, mutta eihän se pysy. Pitänee ostaa valkoista jesaria. Onneksi Väinö lupasi tuoda niitä kaipaamiani vaniljatuoksukynttilöitä kotiin tullessaan. Ehkä ne hermotkin ovat uusiutuvaa luonnonvaraa.

Tälle kaudelle en enää ostanut Jokereiden kausikorttia. Mä en enää koe olevani tarpeellinen fanikatsomossa. Haluan käydä katsomassa pelejä siinä seurassa ja silloin kun haluan, musta on paljon kivempaa kommentoida kaverille nasevia (ja lähiyleisöä ärsyttäviä) huomiota pelistä, eikä huutaa naama punaisena sitä mitä joku muu käskee. Mun henkilökohtainen kauden avaus tapahtui vasta nyt marraskuussa, ja pelissäkäynnit on edelleen laskettavissa yhden käden sormin. Matseissa käyminen on siis harvinaista herkkua, ja omin silmin nähty voitto pyhitti sunnuntain lepopäivän.

Tänään aion palata omiin rutiineihini. Ottaa takaisin oman paikkani keittiössä. Luvassa italialaista lihapullaspagettia! Myöhemmin ehtii viettää viikonlopun viimeistä glögi-iltaa, vuoden ensimmäisten piparkakkujen äärellä. Varaslähtö joulukuuhun.

4 kommenttia

  1. eka klikkauksella luulin et onpa epäonnistuneen transun blogi mut oot vissiin ihan oikea nainen? ;o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :DDD Joo ihan täys nainen mä oon ympäri vuorokauden.

      Poista
  2. Et sä kyllä ole tarpeellinen muutenkaan Jokereiden pelissä. Olet todella ärsyttävä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oletko sinä se tyttö, joka eräässä pelissä tökki mua selkään ja käski mua pitää turpani kiinni? Joka matsin jälkeenkin hallin pihalla säntäsi tönimään ja huutelemaan että väistä idiootti? Sain viikon parhaat naurut kun kaaduit isoon lätäkköön taklatessasi minua sivuun messukeskuksen tunnelin kohdalla :D
      Vahingonilo on paras ilo.

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.