Mikä kelpaisi?

Viime aikoina olen saanut todella paljon palautetta blogini nollatasosta. Kuvat on huonoja, bloggaaja on ruma eikä tee mitään oikein. Surullista tässä on se, että samaa mieltä on nyt myös liian moni pidempään mukana pyörineistä vakkarilukijoista.

Tuntuu, että elämässä ei tapahdu mitään. Opinnot on katkolla, töissä käyn aina kun mut sinne pyydetään. Sairaalasta soitetaan usein, mutta mitään ei ole tehtävissä. Ainakaan vielä. Kivojakin asioita tapahtuu, esimerkiksi toissapäivänä käytiin Väinön kanssa katsomassa uusin Bond. Mä ahmin Bond-kirjoja yläasteella, ja elokuvaversiotkin ovat olleet hyvää viihdettä. Ja lauantaina mulla oli tosi kivaa istuessani kaverin kyydissä, vailla päämäärää ajellen pitkin Helsinkiä. Popitettiin vanhoja huonoja ja hyviä biisejä, kuten Gangnam Stylea ja Satumaa-tangoa. Ja tarkenin etukenonojata noin viisi minuuttia Hernesaaren rannan kärjessä naama mustalle merelle päin jäätävässä tuulessa, aaltojen puskiessa kasvoille. Tuosta minä elän-hetkestä seurasi sitten flunssanpoikanen.


Olen paha ihminen, kun en postaa usein, koska en vain halua postata lyhyesti noista hyvistä tai huonoista yksittäisistä hetkistä. Olen paha ihminen, kun en postaa joka päivä, edes joka viikkokaan. Olen paha ihminen, jos postaan turhuuksia (mikä on hyvin subjektiivinen näkemys.) Ja olen paha ihminen kun en tee asioita just sillai miten te haluatte.

Mä toivoisin, että te auttaisitte mua kehittymään bloggaajana, sen sijaan että vaaditte mua lopettamaan. Jokaisella on oikeus harrastaa, ja bloggaaminen on minun harrastukseni. En lopeta blogia jonkun vaatimuksesta, blogin lukemisen saa kaikin puolin lopettaa ja unohtaa sen olemassaolon.

Pyydänkin teiltä vilpittömiä parannusehdotuksia. Postausideoita, omat ideat kun on vähissä ja sitäkin huonompia. Mä haluan postata just sillai miten te haluatte.

92 kommenttia

  1. Älä masennu! Oot hyvä just omana itsenäsi. Tykkään sun blogista koska oot aito.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jokainen varmasti on aito, mä en ymmärrä mikä musta tekee sen aidomman kuin muistakaan bloggaajista.

      Ja itse blogi ei masenna mua. Jos blogi masentaisi, olisi lopettaminen ainoa oikea ratkaisu. Mua masentaa kun mun kerrotaan postaavan huonosti, mutta konkreettisia parannusehdotuksia en kuitenkaan saa. Mä haluaisin olla kiva bloggaaja jolla on mukavia postauksia.

      Poista
  2. Törmäsin blogiisi ja olin aivan hämmentynyt kun luin tätä postausta. Olen jossain toisessakin blogissa paasannut siitä kuinka nykyään ihmiset ovat todella töykeitä toisilleen, koska kanssakäyminen kirjoittaen netissä on niin paljon helpompaa kun kasvotusten, klik klik vaan ja loukkaukset menee perille, suljetaan välilehti ja unohdetaan koko juttu. Ja taas on saatu pahaa mieltä toisille ja jotkut siitä saavat itselleen hyvän mielen. Se on todella surullista ja harmittaa todella että siihen törmää niin usein.

    Minä en halua loukata, haluan sanoa että sinä olet todella kaunis tyttö ja bloggaahan juuri niin kuin sinä itse haluat, kukaan ei voi tulla sanomaan että bloggaat väärin, bloggaamisessa ei ole oikeaa tai väärää, on vaan erilaisia tapoja. Kaikki ei kaikista tykkää mutta eikai tarvitsekaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Töykeästikään ilmaistu mielipide mua harvoin edes loukkaa. Mielipide on mielipide, johon jokaisella on oikeus ja minun mielestäni myös oikeus ilmaista vaikka tulisi loukanneeksi jotakuta sillä.

      Kiitos sinulle kauniista sanoista ja päivän piristyksestä :)

      Poista
  3. Huoh. Kannattaako sun pitää koko blogia jos ei itsellään ole minkään laisia ideoita??? Turha kysyä muiltakaan. Omapa on blogisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä haluaisin kirjoittaa blogia, mikä olisi sen lukijoillekin kivaa luettavaa. Niin niille tutuille kuin tuntemattomillekin lukijoille. Olen aiemmin saanut paljon hyviä ja kivoja ideoita lukijoilta, joita toteutan mielelläni.

      Poista
  4. Hyi saatana noita kulmakarvoja taas! Kesällä näytti tosi hyvältä mutta nyt niin karseet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedäkkö, mä kävin täällä Helsingissä vain reilu viikko sitten jälleen uudella kosmetologilla, joka nyppi vain vähän vaikka pyysin selkeää muotoa, eikä edes leikannut karvoja lyhyemmäksi vaikka pyysin ja kerroin tästä kulmakarvaongelmasta. Hyvän kosmetologin metsästys keskusta-alueelta jatkuu, onneksi on kalaa meressä :D

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Mä olen sellaisen jo tehnytkin: http://chicago187.blogspot.fi/2014/05/vastaukset-13.html
      No, onhan tosta jo puolitoista vuotta kohta :D Pistän harkintaan tämän ensi vuoden puolelle kun on aikaa miettiä vastauksia.

      Poista
  6. Lopeta kuule vaan koko blogi. Eiköhän kaikki ole jo saaneet tarpeeksi tästä.

    VastaaPoista
  7. Tee postaus kuinka pistät pillit pussiin ja katoat netistä.

    VastaaPoista
  8. Ehdotus: lopeta koko blogi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hirveen moni tosissaan toivoo tätä, mutta mä haluisin tietää mitä blogin olemassaolo haittaa teitä?

      Poista
  9. Tee sellanen laukun sisältö postaus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Tän tosissaan voisin. Mä laitan puhelimeen muistutuksen satunnaiselle päivälle parin viikon päähän. Mun mielestä ton postauksen idea menee pilalle jos bloggaaja miettii tarkkaan, että minkähän laukun ottaisin, mitä siellä useimmiten on, mikäs tämä on? Kuitti mäkkäristä, otanpa tämän pois. Mä haluan tehdä laukkupostauksen just sillä laukulla mikä mulla sattuu olemaan sinä päivänä käytössä täysine sisältöineen, ihan sama vaikka laukusta löytyisi kuollut rotta.

      Poista
  10. Vastaukset
    1. :D Lupaan käyttää tätä hashtagia seuraavassa instaselfiessä, mikäli kulmakarvat ovat edelleen yhtä järkyttävät.

      Poista
  11. Lopeta turhanpäiväinen jaarittelu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ikinä :D Mun elämän sisältö on tämmöinen turha jaarittelu ja höpöttely. Luoja olisi luonut mut mykäksi, jos ei olisi halunnut ääntäni kuuluviin.

      Poista
  12. Olen pistäytynyt täällä joskus. En edes oikein tiedä, mitä blogisi käsittelee. Et varmastikaan ole mitenkään paha ihminen, onhan ihmisiä, jotka eivät pidä blogia ollenkaan, tai postaavat harvemmin, kuin sinä (minä esimerkiksi). Miksi haluat miellyttää tuntemattomia ihmisiä? Se on nykyihmisen suurimpia virheitä.

    Itse luen (ja kirjoitan) blogeja, joissa on jokin pointti, tiettyjä aiheita, sisältöä, ei pelkkää höpöä ja huttua. Katso oman elämänpiirisi ulkopuolelle ja kerro, mitä herää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen nimenomaan sisällötön höpöhuttukirjoittaja. Maailmaan mahtuu kaltaisiani pointittomia tyhjäpäitäkin.

      Osa mun blogin lukijoista on myös tuttuja, ja joistakin on blogin myötä tullut tuttuja, jotka kertovat kuulumisia, joiden tiedän olevan eläviä. Sitten joku tälläinen kirjoittaa että en jaksa enää lukea tätä, oot tylsä, soronoo. Musta se tuntuu tosi pahalta. Haluan miellyttää kivoja lukijoitani, jotta saisin jatkossakin vaihtaa heidän kanssaan mielipiteitä ja kuulla vain heidän elämästään.

      Poista
  13. No jos ei ole mitään sanottavaa niin siinähän se sit on. Ei ole kenenkään muun asia antaa tekohengitystä sun blogille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kuule, mullahan on paljonkin sanottavaa täällä blogissa. Mutta mä en ole universumin diktaattori, vaan otan mielelläni erityisesti parannusehdotuksia, myös kritiikkiä sun muuta asiaa. Jos mä tekisin tätä pelkästään itseäni varten, koko roska olisi salasanojen takana.

      Poista
  14. Pistä kuule ruikuttajaämmä koko blogi kiinni. Katoa kokonaan. Ei kukaan susta muutenkaan tykkää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin Väinö tykkää musta, kysyin siltä äsken :)

      Mä en katoa minnekään ellei hurrikaani niele.

      Poista
  15. Kuule sun ei ole mikään pakko kirjottaa tätä roskaa jos ei nappaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nappaa nappaa. Musta olisi vain hauska saada ideoita mitä lukija tykkää lukea. Voisinhan mä tehdä postauksen vaikka kaikista omistamistani sukista, mutta en usko että se olisi kenellekään mieluisaa settiä.

      Poista
  16. Topless-kuvia jakoon! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vastaan tähän ihan ensimmäisenä. Mua ei kuvota juuri mikään muu kommentti yhtä paljon kuin tällainen.

      Kehtaisitko todella sanoa päin naamaa tollaista alistavaa paskaa kenellekään livenä tapaamallesi naiselle? Mä todella toivon että te MIEHET painaisitte mieleen että jokainen nainen netissä ei ole vain .jpg jota kohdellaan kuin esineenä.

      Mä oon todella väsynyt teidän tissikuvajutuillenne sekä alapääkuville (ja vielä ällöttävämmille kuville) joita tulee viikoittain mun blogisähköpostiin ja jopa Facebookiin. Hävetkää.

      Poista
  17. Mikään ei kelpaa. Lopeta blogi.

    VastaaPoista
  18. sulje ainakin anonyymi kommentointi pois, koska saat ihan poikkeuksellisen vittumaisia kommentteja anoilta eikä ihme, jos ne vetää mieltä alas.

    bloggauksen suhteen suunnittelen taukoa ja bloggausinspiraation odottelua :) ja sitten kun se tulee, postaa mitä itse haluat äläkä mitä lukijat kaipaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymit myös kirjoittavat ne parhaimmat kommentit. Moni ystävistäni ei syystä tai toisesta halua tehd. En edes tiedä, voiko anonyymeja estää kirjoittamasta kommentteja, vaikka voisikin, en tekisi niin. Joudun joka tapauksessa lukemaan kaikki kommentit, ja päätän itse mitä julkaisen ja mitä en. En halua rajoittaa sananvapautta blogissani, minulle saa antaa myös sitä negatiivista kritiikkiä, toisin kuin monelle muulle bloggaajalle.

      Ainoat asiat mitä en kommenteissani hyväksy on minuun kohdistuva seksuaalinen häirintä ja tappouhkaukset, joista olen aina tehnyt rikosilmoituksen, näistä yhden tapauksen takia olen käynyt itse kuultavana. En myöskään julkaise kommentteja, jotka ovat läheisiäni herjaavia tai loukkaavia.

      Poista
  19. Mä en ihan ymmärrä miksi sä suutut kun palaute on että postaa mistä tahdot. Ne lukevat blogia sitten joita kiinnostaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en puolestani ymmärrä sinun oman ymmärryksesi tasoa. Kovin korkea se ei voi olla.

      Tämä on kolmas kommenttisi tähän postaukseen, ja olen sinulle jo kertonutkin, etten pyydä lukijoita kirjoittamaan blogia puolestani. Tietenkin postaan haluamistani asioista, mutta blogia on aivan saatanan tylsä lukea jos se on jatkuvasti kuin päiväkirja - tämän takia itsekin hylkään useat lukemani blogit.

      Toivoisin siksi ideoita lukijoilta, kuten esimerkiksi joku toivoi minua postaamaan laukun sisällön - kaiken ei tarvitse olla päivästä toiseen jaarittelua tyyliin "Kävin tänään kaupassa, ostin omenoita. Tein niistä omenapiirakkaa, sitten söin sen. Nyt menen nukkumaan." Ei niin että lukijat määräävät sen miten kirjoitan, vaan mitä. Eikä tätäkään tietenkään joka päivä.

      Poista
  20. Hanki huultenrajauskynä.

    VastaaPoista
  21. Tuota minulla on oikeus mielipiteeseeni- fraasia käyttävät vain lähes tulkoon sellaiset ihmiset, jotka eivät omaa niitä alkeellisimpiakaan käytöstapoja.
    Minulla myös on erittäin paljon mielipiteitä. Monenlaisista asioista, ihmisistä jne. Mutta, se että jakaisin niitä ääneen, tieten tahtoen loukatakseni toista tällä mielipiteelläni ei kuulu tyyliini. On todella moukkamaista ja kertoo paljon sellaisen ihmisen älykkyydestä, mikäli käyttää omaa mielipidettä tekosyynä olla vittumainen toiselle.
    Mut tämähän on vaan mun mielipide. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se vaan on huomattu tätäkin blogia kirjoittaessa, että jokainen voi pahoittaa mielensä mistä vaan. Sijaisloukkaantuminen on se juttu, vaikka mäkin yrittäisin korrektisti asioita ilmaista, joku aina vetää pultit nenään tyylillä "siis ymmärrätkö että loukkaat Cheekiä kun et tykkää hänen musiikista?" Tosin pakko myöntää että kauhean korrekteja ei munkaan sanavalinnat aina ole.

      Olen kanssasi samaa mieltä, että kertoo hyvin paljon ihmisestä, joka mielipiteensä varjolla pyrkii tieten tahtoen loukkaamaan toista. Ja se kertoma ei ole mitään hyvää.

      Poista
  22. Lopetappa ainakin toi mielistely. Kukaan ei halua lukea idiootin blogia joka ei edes kirjoita itse vaan vaatii lukijoita tekemään sen puolestasi. Ei ihme että lukijat hylkäävät. Itse klikkasin äsken av-palstalta tänne kun sinusta paljon puhutaan ja moni tuntuu pitämään, mutta oletkin tollainen persoonaton blondi pissis ilman omaa tahtoa. Huh huh että suomalaisilla naisilla ja vielä äiti-ihmisillä on huono maku.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Persoonaton, huonon maun edustaja, blondi ja jossain määrin pissiskin saatan olla, mutta multa löytyy voimakas oma tahto :D

      Siellä av-palstalla kulkee yksi tai kaksi päästään vialla oleva ihminen, jotka suhtautuvat oksettavan fanaattisesti minuun ja tyrmäävät kaiken keskustelun. Veikkaan että moni palstalla inhoaa mua vain sen takia, kun luulevat että itse kiellän keskustelun ja ilmiannan viestejä sata kertaa päivässä. Heiltä saan myös aina paljon paskaa ja uhkailua blogiin.

      Mua inhottaa että sillä palstalla on epätasa-arvoiset säännöt, monia bloggaajia kun haukutaan siellä todella inhottavasti, sitten esimerkiksi mun blogista siellä ei keskustella ollenkaan. Pitäisi olla joko niin, että kaikki bloggaajakeskustelut kielletään, tai sitten niin että kaikki loukkaavat ja valheelliset viestit poistetaan ketjuista mahdollisimman nopeasti ("näin chicagoiidan myymässä itseään steissillä illalla" - joo en todellakaan ollut siellä päinkään.)

      Otsikon perusteella palstalla on ollut monia hyviäkin keskusteluja, joita en itse ole ehtinyt lukemaan kun ne poistuvat nopeammin kun ehtii kissaa sanoa. Sitten ne pettyneet keskustelijat vaeltavat mun blogiin ja ruikuttavat, että kasvata paksumpi nahka, älä pidä blogia kun et kestä kritiikkiä. Mä kestän oikein hyvin kritiikkiä, en vain sitä blogiini saa, ja siksi toivoisinkin että kritiikki ohjautuisi palstalta myös blogiin, kun sitä en kerkeä keskusteluista ikinä lukemaan.

      Poista
    2. Tarkoitit varmaan kuin etkä kun? Oikeinkirjoitus ei muutenkaan ole sulla edes keskivertoluokkaa. Kannattaa tosissaan miettiä mikä on anti bloggarina jos joutuu arvailemaan mitä sanaa tarkoitetaan.

      Poista
    3. Niin tarkoitinkin, mulla sattuu kyllä uskomattomia typoja kun kirjoitan kiireessä. Tuon takia myös inhoan vastata kommentteihin puhelimella, autocorrect vääntää tosi ihmeellisiä sanoja mun yrityksistä :D Mun oikeinkirjoitus muuten kyllä on oikein hyvä, kirjoitin äidinkielestä sentään ällän ja sain kehuja oikeinkirjoituksesta. Mutta osa tämän blogin lukijoista on tehnyt sanojen ja lauseiden uudelleenarvailusta ihan taitolajin. Sinunkin kannattaa kokeilla, se on hauskaa!

      Poista
  23. Mä dikkaan sun reissupostauksista (oon maininnut aiemminkin), sun tapa kertoa myös ihan tavallisesta arkipäivästä on ihana :) älä lopeta todellakaan blogia, ihan yks lemppareista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En lopeta en, edes uhkasakon voimalla :D Reissupostaukset on valitettavan harvinaisia kun mä en niin usein matkusta. Mutta joulusta kolme viikkoa eteenpäin (ainakin) saat lukea käytännössä pelkkää reissua kun otan selvää mihin Floridasta on :)

      Poista
    2. Jipii! Kuulostaa siistiltä!

      Poista
    3. Yksi kiva reissupostausten muoto olisi esitellä kohteita, joista vielä vasta haaveilet. Tai niitä, joissa olet jo käynyt ja haaveilet paluusta (miksi?). Tai molemmat. :)
      t. toinen anonyymi

      Poista
    4. Hei toihan on hyvä idea! Tosin mulla on kyllä haavekohteita ihan liikaa, mutta tästä saisi vaikka postaussarjan blogiin, kerran kuussa esittelisin pari lempparikohdetta :)

      Poista
  24. Mä tykkään tosi paljon sun ruokapostauksista, niitä toivoisin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rehellisesti, mä en ole viime aikoina kokeillut mitään uutta. Mä tarvitsen ruuanlaittoon teeman, lokakuu oli lihaton, nyt ollaan vedelty pelkästään kanaa tämä viikko. Pitäisi keksiä joku uusi idea ja teema että ruuanlaitto olisi taas jännää ja kivaa :D

      Poista
  25. Mulla ois sulle ehdotuksia blogiin liittyen!
    Ensinnäkin poista anonyymikommentointi, se on kaikkein tärkeintä. Olen käynyt täällä muutaman kerran lukemassa blogiasi, mutta kuten aina muidenki blogien kohdalla, luen kommentit. Blogisi on niin negatiivinen paikka, että käyn lukemassa tätä ehkä pari kertaa vuodessa kun en halua itselleni turhaa pahaa mieltä. Ihmiset kaipaavat blogeista positiivisuutta ja unelmointia, kauniita kuvia sekä hyvän mielen paikkaa, ja blogisi kommentointi tuhoaa sen.
    Lisäksi kuvien laatua olisi mielestäni syytä parantaa ja kuvia muutenkin. Vähän värien ja valojen hienosäätöä, niin tulee jo hyvä!

    Mutta todellakin, anonyymikommentointi ensimmäisenä pois. Se on tärkeintä :)
    Lisäksi toivoisin, että poistat muutenkin kaiken negatiivisuuden blogistasi. Itsesi haukkuminen ja haukkujien myötäileminen on kamalaa luettavaa, josta tulee vain paha mieli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sori, näin ei vain tule tapahtumaan. Mä en halua ajoittaa sananvapautta, mulle saa kommentoida kaiken mikä painaa sydämellä. Mä osaan ottaa myös negakritiikin vastaan, jos jollekin lukijalle tulee tästä paha olo, se ei ole enää minun ongelmani. Sinunkaan ei siis tätä tarvitse lukea. Jokainen joka mun blogiin klikkaa, tietää mikä meininki täällä on. Jos se menee tunteisiin, erittäin hyvä vaihtoehto on jättää lukematta. Negatiivisuus on osa elämää, en ymmärrä miksei negatiivisia mielikuvia saisi ilmaista. Jatkuva läpinäkyvä tekopirteys on kuvottavaa niin virtuaalimaailmassa kuin oikeassakin elämässä.

      Inhoan henkilökohtaisesti kaikkia lässynlässynblogeja ja kuvilla kikkailua. Mua ei siis kiinnosta mitä kaltaisesi ihmiset kaipaavat blogeista. Kun pyydän postausideoita, en pyydä ihmisiä sanelemaan millaista blogia kirjoitan. Mun pointti on siinä mitä kirjoitan, ei niissä kuvissa, En arjessa jaksa edes kuvata kuin puhelimella. Mä en tykkää kuvata, enkä myöskään valitse seuraamiani blogeja kuvien perusteella, poislukien pelkkään valokuvaukseen keskittyvät blogit.

      Poista
    2. Nyt lähinnä naurattaa kun ajattelin kommenttiani hyväksi myös oman itsesi sekä blogisi kannalta, ja lähestulkoon hyökkäsit kimppuuni. Enää en ihmettele kaikkia negatiivisia kommentteja sinuun liittyen, kun määräät heti lukijat pois blogistasi kun ehdottaa parannuksia. Ja kaltaiseni ihmiset? Luokittelit siis minut yhteen tiettyyn luokkaan yhden ainoan kommentin perusteella? Hienoa Iida, opettele ottamaan kritiikkiä vastaan. Harmi, että nyt näytit vastauksessasi sen millainen hiekko pieni tyttö oletkaan sisältä. Esillä pitämäsi kova kuori on vain valetta.

      Poista
    3. "Mä toivoisin, että te auttaisitte mua kehittymään bloggaajana"
      "Pyydänkin teiltä vilpittömiä parannusehdotuksia"
      "Mä haluan postata just sillai miten te haluatte"
      Halusin vielä lainata omia sanojasi. Koitin auttaa sinua kehittämään itseäsi ja blogiasi ehdotusteni kanssa, eli vilpittömiä parannusehdotuksia, ja hyökkäsit sanoillasi kimppuuni.

      Poista
    4. Jahah. Sä otat kyllä mun mielestäni tämän asian henkilökohtaisesti. Oon pahoillani jos tulkitsit kommentin hyökkäyksenä, sisälukutaidoissa on eroa.

      Valitettavasti parannusehdotuksesi ovat ristiriidassa omien arvojeni kanssa, jonka vuoksi en niitä aio toteuttaa. Uskon että merkittävä enemmistö lukijoistani on kanssani samoilla linjoilla, parannus olisi todellisuudessa huononnus, jonka vuoksi en edes harkitse toteuttamista. Se, että mä tyrmään perustellusti jonkun ehdotuksen, ei ole kyvyttömyyttä ottaa kritiikkiä. Mun blogini ei olisi tippaakaan aito jos tekisin siitä toivomasi höttöblogin. Kun toivon parannusehdotuksia, en tarkoita että myös teen sen. Sinun ehdotuksesi oli yksinkertaisesti huono.

      Poista
    5. Se, että mä vaivaudun edes miettimään sun blogiisi parannusehdotuksia ja ylipäätäänsä kommentoimaan tänne, ansaitsee edes vähän enemmän kohteliaisuutta kuin sulta irtoaa. Kuten sisälukutaidossa, on myös kohteliaisuudessakin eroa ja sun kohteliaisuustaso on yksinkertaisesti surkea.
      Olisit voinut vaikka vastata ensimmäiseen kommenttiini ystävällisesti, että "Kiitos ehdotuksistasi, mutta valitettavasti ne poikkeavat omista arvoistani, joten en kykene niitä toteuttamaan." mutta päätitkin vastata töykeästi.
      Ehkä sinun itsesi pitäisi lukea näitä "lässynlässyn höttöblogien" kommenttipalstoja, jotta näkisit miten Suomen suosituimmat bloggaajat sentään pitävät lukijoitaan arvossa.

      Poista
    6. Mä olen oikein kohtelias niille jotka sen ansaitsevat. Sinä et ansaitse. Ehdotuksesi olivat yksinkertaisesti huonoja, varsinkaan kun et vaivautunut edes tämän postauksen kommentteja lukemaan, jossa olen jo aiemmin vastannut samoihin kysymyksiin joita ehdotit. Ehdotat minua muuttamaan koko blogini suuntaa, vain siksi, että sinä pystyt tänne kaksi kertaa vuodessa klikkaamaan. Onneksi minullakin on oikeus valita blogit joita luen, eikä minun tarvitse lukea muita suomalaisia blogeja. Suosittelen samaa sinulle, anna minun rauhassa olla vain tiettyjä lukijoita miellyttävä negatiivinen bloggaaja, rumilla kuvilla täällä pahan mielen paikassa.

      Poista
    7. Hyvä Iida! Parasta on kun sä et mielistele ketään, et kommenteissa etkä blogissakaan. Olet oma itsesi, etkä ole juuri mainitsemasi teennäinen höttöbloggari, kuten melkein kaikki genresi edustajat Suomessa. Ano on tottunut manipuloimaan muita bloggareita oman mielensä mukaiseksi, nyt ottaa tunteisiin kun joku kieltäytyy.
      Säälittävä ano vinkuu kommentti kommentin perään kuinka olet loukannut hänen herkkää sieluaan :'(

      Poista
    8. Mun mielestä ihan uskomaton koko purkaus. Just tollasta "tee näin ja näin tai en enää lue sua"-uhkailua, mihin ei yksinkertaisesti voi muuta kuin vastata samalla mitalla.

      Poista
    9. Itse asiassa klikkailisin tänne nimenomaan useammin, jos täältä saisi edes hitusenkaan positiivisuuden tunnetta.
      Kuviasi en rumiksi sanonut, vaan kirjoitin että MIELESTÄNI kuvien laatua olisi syytä parantaa, joka ei ole "tee niin ja näin tai en enää lue sua". Suosittelen itsellesi sisälukutaitoa. Se, että kerron oman mielipiteeni ja ehdotan asioita, ei ole uhkailua. Olisiko minun pitänyt kirjoittaa, että Ehdotus numero 1 - Poista anonyymikommentointi, jotta ymmärrät, että nämä jokainen kohta on edelleenkin ehdotuksia, ei komentamista? Olisiko se auttanut saamaan kohteliaamman vastauksen?
      Tottakai närkästyin kun vaivauduin katsomaan blogisi yleistä ilmettä ja miettimään asioita, joita voisit mielestäni parantaa, ja sain vastaukseksi todella nuivan kommentin.
      Sen lisäksi, että sanoit minulle, että minun ei tarvitse lukea blogiasi, sanoit ettei sinua kiinnosta mitä minunlaiseni ihmiset kaipaavat blogeista, haukuit myös minun lukemani blogit lässynlässyn höttöblogeiksi. Lisäksi se, että sinun mielestäsi ideani oli huono, eli se ei sopinut juuri sinulle, ei tarkoita, että ideani oli huono kaiken kaikkiaan.
      Huomaa kyllä käytöksestäsi, että olen sinua useita vuosia vanhempi.

      Poista
    10. Hahah, ja itse asiassa toiselle anonyymille kommenttina, että kommenttini lukemiini blogeihin on aina positiivista, koska minusta on typerää suoltaa negatiivista paskaa toisen kommenttiboxiin päivää pilaamaan. Koska Iida sattui olemaan minulle töykeä, vastasin samalla mitalla. Ps. Et tiedä mitään minun luonteestani etkä sielustani, joten sitä on turha mennä kommentoimaan :)

      Poista
    11. Älä välitä. Kyseinen ano pitää itseään poikkeuksellisen tärkeänä kun oikein VAIVAUTUI miettimään miten olisit hänen mieleen. Turha odottaa kivaa vastausta kun ei itsekään osaa käyttäytyä.

      Jos käyttäisi itse sitä kovasti peräänkuuluttamaansa sisälukutaitoa (tai osaisi lukea kommentit, jotka kuulemma lukee aina ja jonka positiivisuus on tärkeää...) hänkin ymmärtäisi varmaan että pyysit nimenomaan postausehdotuksia, etkä tapoja, jolla myyt sieluasi massablogistiksi. Et muuttua joidenkin uusien lukijoiden mieleiseksi, massapaskaa löytyy sieltä indiedaysilta.

      Poista
    12. Kuuleppa ano. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Miksi Iidan vastaus ei kelpaa? Käsket bloggaria muuttamaan bloginsa ihan toisenlaiseksi, ja silti ilmoitat lukevasi vain kerran tai kaksi vuodessa. Iida ei kirjoita blogia kuitenkaan sinua varten, muut lukijat osaavat arvostaa Iidan periaatteita. Niissä ylistämissäsi "suomen suosituimissa blogeissa" kun ei julkaista yhtään kritiikkiä, mitä satavarmasti saavat.

      Iida pitää arvossaan mukavia lukijoita, ano voi katsella muiden postausten kommentteja. Iida on esimerkiksi minulle täällä blogin kommenteissa kääntänyt pitkähkön teksti venäjästä suomeksi, ihan ilmaiseksi.

      Poista
    13. Voisitko sinä, useita kommentteja lähettävä ano ottaa yhteyttä sähköpostilla, chicago187@hotmail.fi

      Sä käyt nyt yksin sotaa tästä aiheesta, ja pahoitat mielesi ihan turhasta. Miksi minun pitäisi kunnioittaa sinun mielipiteitäsi kun sinäkään et kunnioita minun? Kohteliaisuus kun on ihan lukijoiden silmissä.

      Poista
    14. Täytyy sanoa, että ihmettelin kovasti saamaasi myllytystä vauvalla ja näitä blogikommentteja katsoessa. Mutta tästäkin kommenttiketjusta jää aika paha maku suuhun ja en ymmärrä, miksi hyökkäät alkuperäisen postaajan kimppuun. Olen samaa mieltä siitä, että jos anynyymikommentointi poistettaisiin, blogi olisi luettavampi ja positiivisempi. Mutta onneksi erilaisia blogeja on ja kaikkia ei tarvitse lukea, eli hyvää jatkoa sinulle Iida.

      Poista
    15. Mulle jää kommentoijien ip-osoitteet talteen, koska blogin kautta on tullut niin paljon uhkauksia, jotka poliisien on syytä tutkia. Kun huomaat saman ihmisen jankanneen viimeisen vuoden sisään kolmesti kommentoineen samasta asiasta, ei kauhean rakentavasti enää jaksa vastata. Varsinkin kuin tässä tapauksessa sävy oli teennäisen ystävällinen, verrattuna ko. ihmisen aiemmin laittamiin kommentteihin. Hän on esimerkiksi aiemmin linkannut minulle toista blogia, josta minun tulisi ottaa mallia.

      Ei siinä mitään, n. 80 prosenttia mun blogia kommentoivista kommentoi tuolla samalla tavalla, välillä ystävällisesti ja välillä lytäten. Jotkut myös blogger-tunnuksella ja anonyymisti. Hassuahan se on huomata, kuinka Mattistiina tänään kehuu mun nenää kun se vielä torstaina oli kuin hevosella.

      Poista
  26. Hyvä että sinä sentään sallit kaikenlaisen keskustelun itsestäsi ja blogistasi. Nirppanokkaisia itseriittoisia bloggaajia on varsinkin Suomessa ihan liikaa, pidän siitä ettet ota itseesi muiden mielipiteistä, koska jokaisella on siihen oikeus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, itseänikin ärsyttää monissa bloggaajissa suoranainen ylimielisyys kritisoivia kommentoijia kohtaan. Mulle kaikki palaute on tervetullutta :)

      Poista
  27. Kuule eiköhän haukkujia ole tasan yksi, pakkohoidon tarpeessa oleva sekopää. Ollaan sata kertaa vauva.fissä asia todistettu. Luulet liikoja itsestäsi jos luulet että juttusi aiheuttaisivat mielipahaa ihmismassoissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sekopäiseltä vaikuttaa lähinnä se ihminen joka jaksaa asiasta ympäri internetiä huudella. Valtaosa ilkeilevistä on kyllä yksittäistapauksia. Toistuvia (yli 3 inhottavaa kommenttia jättäneitä) kommentoijia olen voinut eritellä yhdeksän kappaletta. Esimerkiksi henkilökohtaisesti tiedän yhden alle 18-vuotiaan, minulle edelleen satunnaisesti kommentoivan. Yksi anonyymilukija puolestaan ilmiantoi siskonsa jonka oli havainnut lähettävän lapsellisia kommentteja mulle. Joku lähettelee mulle vähintään kerran viikossa Japanista suoranaista ilkeilyä, terveisiä vaan sinne sushimaahan!

      Huvittavinta on, että jotkut kommentoivat välillä mulle ihan neutraalistikin mutta sitten seuraavana päivänä taas mulla on maailman rumin nenä. Siksi saatan töksäyttää melko tylystikin neutraaliin kommenttiin, kun liikkeellä onkin vanha tuttu :D

      Poista
  28. Tekisitkö sellaisen henkilökohtaisen to do-listan ennen joulukuuta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joulua mä en aio laittaa niin paljon, mutta yleisesti ottaen voisin kirjoittaa jonnekin ylös kaiken tehtävän. Motivoisi itseänikin varmaan enemmän suunnittelussa.

      Poista
  29. Mite ois stadin ravintolat? Ja sillai et mikä on minkäki ruokatyypin paras edustaja ku paha kuitenki verrata parasta kiinalais- ja meksikolaisravintolaa keskenään. Et vaikka kategorioittain paras kiinalainne, paras nepali, paras sushi, paras meksikolainen, paras kotimainen, paras italialainen jne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on tosi kiva idea! Mä vaan käyn melkein aina samoissa paikoissa :D Mut joo, toi kategorisointi on hyvä idea, mä palaan tähän kun olen testannut vielä pari paikkaa :)

      Poista
  30. Kumpi on kovempi: Ozzy Osbourne vai Freddy Mercury?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Freddie tietenkin! Ozzy on välillä vähän feikisti friikki.

      Poista
  31. Minkä takia Teemu Bergman on Suomen komein mies?

    VastaaPoista
  32. Jorma Uotinen: nero vai paholainen?

    VastaaPoista
  33. Kun teet leivän, laitatko juuston vai makkaran ensin?

    VastaaPoista
  34. Vastaukset
    1. Eiköhän se täältä selviä :D
      http://chicago187.blogspot.fi/search/label/j%C3%A4%C3%A4kiekko

      Poista
  35. "Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!" kukas täällä sinun lisäksi vastaa kommentteihin :D mitään parannusehdotuksia en oikein keksi mutta jotain postaus toiveita voisin keksiä. Hmm.. Olisi kiva nähdä sinusta vanhoja kuvia ja kuulla millainen lapsi olet ollut yms, jos joku kaverisi tai poikaystäväsi suostuu olisi kiva kuulla miten he kuvailisivat sinua, asia/mielipide postauksia, jos esim leivot, teet käsitöitä tai jotain niin ohjeet ja vinkit olisivat kivoja, hauskoja/yllättäviä faktoja sinusta.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, siis mulla on henkilökuntaa, joka sensuroi multa liian ilkeät kommentit ettei mun tarvitse pahoittaa mieltä, ja he hoitavat myös automaattivastaukset, kuten "kiitos". :D ei vaan, blogi oli alunperin mun ja mun pikkuserkun yhteinen projekti, mutta Tiia lopetti kirjoittelun vuosia sitten. Pitäisi varmaan kohta muokata sitä jotenkin :D

      Mun lapsuuskuvia olen julkaissut viimeksi lähes tasan vuosi sitten: http://chicago187.blogspot.fi/2014/11/and-we-couldnt-wait-to-grow-up.html ja hauskat faktat-postaus löytyy täältä: http://chicago187.blogspot.fi/2014/11/random-facts.html
      Noita faktoja mä yritän aina kirjoittaa muistiin, kun sellaisen oivallan, mutta kokonaista postausta niistä ei vielä saa :D Mä oon enemmän ruuanlaittaja kuin varsinainen leipoja, mutta mun bravuuri feta-pinaattipiirakan ohjetta en ole tainnut vielä tänne kirjoittaa. Joitakin leipomuksia löytyy reseptit-tagin yhteydestä, mutta mikään sokerileipuri en ole. Yritän välillä virkkailla ja neuloa, mutta mun käsityöt on rumia ku kaljurotta, ja teen kaiken kirjaimellisesti ohjeen mukaan :DD

      Harmi, että moni otti ihan kirjaimellisesti "parannusehdotukset", ja ovat kiukkuisia kun en muuta koko blogini linjaa heidän mieleisekseen. Juurikin postausehdotuksia toivoin :) Sinulla oli hyviä ideoita, kiitos siitä.

      Poista
  36. Sinun blogisi on parhaimpia näistä nuorten naisten blogeista,koska olet hauska,aito,itseironinen ja selvästi fiksu.Jatka samaa rataa!Kaikki kommentointi kannattaa ottaa kehuja.Tylsän blogin tunnistaa siitä,ettei kukaan kommentoi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, musta olisi kamalaa olla niin väritön persoona, etten jakaisi mielipiteitä :D Juuri omien arvojeni takia en ota nokkiini ilkeistä kommenteista. Ihailen ihmistä joka uskaltaa sanoa hyvin perustellun mielipiteensä ääneen, massoista välittämättä.

      Poista
  37. Ulkoasun päivitys voisi olla paikoillaan...

    VastaaPoista
  38. Mulla on ollut uusi ulkoasu ainakin toukokuusta asti työn alla. Mä haluan koodata sen itse, mutta koska en ihan osaa, joudun aika ajoin konsultoimaan ammattilaista :D Otsikkokuva ei kyllä tule vaihtumaan, mulla kävi tuuri kun löysin tuon. Ilmaiset, mielenkiintoiset stock-kuvat täysillä muokkausoikeuksilla ovat aika harvinaisia. Kuvassa on siis Chicagon skyline :D

    VastaaPoista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.