Epäonnensoturi shoppailee

Arvatkaa ketä ei onnista sitten koskaan... Mä olen tänä aamuna herännyt vapaapäivää viettävän kukon laulamisen aikaan ja kipitellyt toiseen niistä Helsingin Henkkamaukoista. Tavoitteena oli nämä poimintani.

Meinasin jo palata kotiin itkemään kun joku pitkä hoikka ja nätti brunette kuiskasi vielä nätimmälle kaverilleen äänekkäästi "ziiz mitä toi zigagouiida täält hageeh, mide sil on varaah", mutta päätin jatkaa etsimistäni. Mua ei yleensä tunnisteta Helsingissä julkisilla paikoilla, tai jos tunnistetaankin, mä en sitä itse huomaa. Olin suoraansanoen järkyttynyt joidenkin vaatteiden onnettomasta laadusta. Helmiä satoi lattialle, kaikki materiaalit eivät miellyttäneet ja langanpätkätkin roikkuivat.

Karsin listani yhteen mekkoon, hameeseen ja kahteen asusteeseen ja marssin kassalle. Kassaneitokainen kohteli mua luvattoman törkeästi kun lompakkoni pankkikortit olivat unohtuneet kotiin. En edes tajua miksi ne ovat jossain muualla kuin lompakossa. Vain mulle voi sattua näin. Palasin kotiin itkemään, ja Väinö ei edes ollut tajunnut mun käyneen missään. Varttia vaille yksitoista yritin päästä Henkkamaukan nettiin. Ja sisäänpääsyä odottelen yhä edelleen.

Näin siinä käy kun on kokematon designer-mallistojen kanssa. Pitänee ostaa Balmainit ihan Balmainilta. Mä en ole koskaan mitään muuta Balmainia rakastanut niin paljon kun näitä Anja Rubikin päällä nähtyjä harlekiinihousuja. Saisikohan niitä vielä jostain?


// Ja tarina jatkuu: nettisivuille pääsin melkein kolmen tunnin päivittämisen jälkeen, klikkasin ostoskoriin vielä jäljellä olevat hameen, korkkarit, korvakorut, vihreän mekon, kaulakorun ja laukun. Maksettu ja vahvistussähköpostikin tuli, kunnes huomasin ihan perusvalikoimassa pari kivaa juttua, joiden ajattelin mahtuvan samaan tilaukseen. Huomasin avoimista tilauksista, että mulla onkin vain yksi juttu tulossa, ja soitin asiakaspalveluun.

Iloinen virolainen asiakaspalvelija ilmoitti että noi muut on myyty loppuun, maksu palautetaan kyllä kuukauden sisällä, ei hätää. Loppuun totesi vielä kyseltyäni miten tää on mahdollista, että "ne korvakorut sieltä kyllä tulee", kiva kiitti hei. Korvakorut. Mä kun maalailin jo kuvia itsestäni kiva mekko päällä sukulaisen synttäreillä kuukauden päästä niin saankin pukeutua pelkkiin korviksiin. Onnistumisprosentti 11.

Kuva: we♥it

28 kommenttia

  1. Kumman mekon haluat, mulla olisi se kotka mekko koossa M ja 800€ olisin valmis myymään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. M-koko on mulle liian pieni ylhäältä. Ja ootko oikeesti tosissas ton hintapyynnön kanssa? Lähes tuplahinta. Noi vaatteet on kuitenkin H&M, ei Balmain. Mua sitten ärsyttää tollaset trokarit jotka ostaa mekkoja mitä eivät itse edes halua ja sitten myyvät ylihinnalla. Tai sitten ne jotka lällättelevät että mä sain sen mutta myyn vaan jos annat äitisi ja sielusi.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. http://1.bp.blogspot.com/-L6v8-PYjQjY/VajThnMvPyI/AAAAAAAABDM/wuBVf7d32U8/s640/ihan%2Boma%2Bsyy.jpg

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Ihan pehmeällä beellä. Miten toi onkin kestokommentti jokaiseen postaukseen missä ruikutan ihan mistä vaan...

      Poista
  4. Muakin mietitytti, millaista laatua ne vaatteet on. Kuitenkin melko isot hintalaput noissa, mutta ilmeisesti ihan perus-menkkahaukkaa oikeasti. Kuvissa vaatteet tietty näyttää hyviltä ja "kalliilta", mutta nuo paljetti- ja helmivaatteet näyttävät aika karuilta jos ovat huonosti tehty. Samoin halpa polyesterisatiini nyt on vain halpaa. :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Materiaalit oli ihan hyviä, silkkiä niissä mun haluamissani, mekot viskoosisilkkisekoitetta. Osa mallistosta oli kyllä ihan muoviskeidaa, mutta niitä en edes alunalkaen havitellut. Siitä halvasta mustasta silkkipaidasta oli ainakin kolmesta kappaleesta helmiä pudonnut, siksi en sitä enää halunnut. Se punainen silkkihame harmittaa varmaan eniten, hinta-laatusuhde ihan mieletön.

      Poista
  5. Haluaisitko ostaa vaikka 500 eurolla sen pinkin kirjaillun vartalonmyötäisen mekon mikä näkyi mainoksessa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en todellakaan! Mä ihmettelin jo kaupassa että kuka hiton bimbo tuon ostaa, toi on ihan sen näkönen, että Johanna Tukiainen olisi voinut laittaa ton punaiselle matolle vuonna 2010 :D Mun silmiin tollaset kolme ja puoli sataa maksavat, kuuhun asti blingblingaavat sataprosenttiset polyesterimekot barbipinkit mekot ovat järkyttäviä, vaikka lapussa lukiskin mikä Balmain hyvänsä.

      Poista
  6. Anteeks mut mitä vittua sä valitat? Jos oot tollanen typerä vähäjärkinen ja dementoitunut idiootti, että et ymmärrä ottaa lompakkoa mukaan kun lähdet shoppailemaan niin et edes ansaitse mitään ostoksia. Pistä turpa kiinni ja poista tää nolo postaus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enkä poista :D Toimikoon tämä dokumenttina itselleni jos en joskus usko olevani epäonnekas lapsonen. Voit uskoa että mua harmittaa, mun käyttökortteja ei ole vieläkään löytynyt. En tajua miksi olisin ottanut ne pois lompakosta, enkä myöskään miksi ja milloin joku muu tekisi niin.

      Poista
  7. Hyi että, jotkut teinit siis kehtasivat puhua susta kuuloetäisyydellä? Mikä ihmisiä vaivaa?! Vitsi oli kyllä huono tuuri sulla, toivottavasti viikonloppusi on onnistuneempi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helsingissä tollaista tapahtuu hyvin harvoin, Lahdessa asuessa varmaan joka kerta jos liikuin yksin kaupoilla, tosin silloin asialla oli lähes poikkeuksetta nimenomaan teinit :D

      Ainakin eilen oli ihan mielettömän hauskaa varhaiseen aamuun asti, herätessä ei enää niinkään mukavaa :D

      Poista
  8. Miksi jotku ovat niin ilkeitä sulle? Onko sulla joku sairaus? :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotkut eivät vaan tykkää musta, kaikista ei voi tykätä. Mulla on sen verran sairauksia, että mua ei enää voi kutsua perusterveeksi.

      Poista
  9. Hei! Eikö noissa sitte ollu varausmahdollisuutta niinku hennesin vaatteissa yleensä? Siis tossa ku olit kassalla ja huomasit ton.
    Harmi juttu ettet sit saanu netissäkään niitä :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei, ne oli niin haluttuja että kyllä niille ostaja löytyi. Myöskään verkkokaupan kirjallinen vastaus ei tyydyttänyt kun jätin palautetta:

      Hei Iida,kiitos yhteydenotostasi!

      Balmain-kampanjassa tuotteiden määrä oli rajoitettu, ja tuotteet myytiin loppuun muutamassa tunnissa.

      Jos tilausvaiheessa useampi asiakas valitsee saman tuotteen ostoskoriinsa samanaikaisesti, voi näyttää siltä, että tuotetta löytyy edelleen varastosta, vaikka todellisuudessa vain se asiakas, joka siirtyy ensimmäisenä kassalle, saa kyseisen tuotteen.

      Näin on varmasti käynyt sinunkin tapauksessasi.

      Muuten hyvä, mutta mulle tuli sähköpostiin ensin tilausvahvistus, sitten reilu 20 min tämän jälkeen "tilauksesi on päivitetty"-viesti, josta kaikki muut tuotteet olivat kadonneet, saman huomasin vähän aiemmin henkkamaukan omista tilauksistani. Jos olen pystynyt kaikki tuotteet maksamaan, en tajua miten ne on päätetty sitten lähettää jollekin toiselle.

      Poista
  10. Ostatko luotolla? Jos sulla on mennyt H&M:n luotto yli niin silloin et saa mitään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ostaisi ikinä mitään luotolla. Jos mulla ei ole varaa ostaa sitä samantien, silloin en sitä ansaitse :D Todennäkösesti varastotilanne päivittyi liian hitaasti tuona päivänä, mutta harmittaa silti kun sain vain ne korvikset.

      Poista
  11. Ja sitten heräsit unesta?

    VastaaPoista
  12. Ja tätä minä en ihan hiffannut :D

    VastaaPoista
  13. Mikset mennyt bloggareiden vip-shoppailu iltaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän mua tollasiin kutsuta :D Noi on tarkoitettu ihan vakavasti otettaville bloggaajille.

      Poista
  14. Mitäpä noin ruma tyttönen näteillä vaatteilla tekisi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinähän sen tiiät, rumat ne vaatteilla koreilee.

      Poista
  15. Onnistuin eksymään ikivanhaan postaukseen, mutta teki kovasti mieli kommentoida. Ehkä mulla ei vaan oo riittävästi kokemusta blogimaailmasta, mutta suu auki luin näitä kommenttien ilkeyksiä. Kaikista ei voi tykätä, mutta oon elänyt elämäni siinä uskossa, että sellaisiakaan ihmisiä ei kohdella näin törkeästi :o Vielä jatkat bloggausta, niin jospa sulla on sitten niin hyvä itsetunto, että pystyt asettumaan anonyymien kiusaamisen yläpuolelle.
    Eipä mulla muuta, järkytyin vaan niin kovasti, että teki mieli avautua...
    Kivaa joulunodotusta! ^-^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Monen vuoden bloggauskokemuksella, tämän postauksen kommentit on vielä lievästä päästä :D Jotkin ihmiset vain haluavat pönkittää omaa egoaan lyttäämällä henkilöä, josta löytää ärsyttäviä piirteitä. Onneksi minulla ei ole moisia tarpeita.

      Hauskaa tulevaa joulunaikaa sinullekin :)

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.